23 Nisan 2010 Cuma

Vw tsi dual charging

vw tsi dual charging
Dünyanın çift şarjlı, ilk benzinli motoru TSI’da supercharge ( kompressör ) teknolojisinin düşük devirlerdeki gücü ve turgocharge’ın yüksek devirlerdeki üstün performansı biraraya getirilerek hem kesintisiz performans sağlanması hem de daha küçük motor hacmi ve daha az silindir sayısıyla güç ve torktan ödün vermeksizin yakıt tüketimini düşürmek hedefleniyor. 1.4 litre, 170 hp.’lik TSI motorun 100 km’deki yakıt tüketimi sadece 5,9 lt. ( Şehir dışı için, 99/100/EG ölçüm kriterlerine göredir.) Ayrıca TSI’ın 1.4 lt 140 hp’lik versiyonu da bulunuyor.

140 ve 170 hp.’lik TSI motorlar teknik olarak aynı özelliklere sahip. Motor hacminin küçültülmesi ve daha az sürtünme kaybı sayesinde hacim başına daha düşük yakıt tüketimi elde ediliyor ve böylece verim artıyor. Kompresör, düşük devirlerdeki zayıf hızlanmayı telafi ediyor. Turbo da, benzinli turbo motorlarda olduğu gibi, yüksek devirlerde destek sağlıyor.
Aslen tek başına bir turboşarj, düşük devirlerde istenilen güç değerlerine ulaşmak için yeteri kadar verimli değildir. Mekanik bir kompresör düşük devirlerde çok etkin olmakla birlikte yüksek devirlerde artan çektiği güç nedeniyle tüketim dezavantajlarına sahiptir. Çözüm her iki yükleme sisteminin akılcı bir kombinasyonu olan 1.4 TSI motordaki “Twincharger”dir. Birlikte çalışan kompresör ve egzoz turboşarjı çok düşük devir sayılarında bile şarj basıncını 2,5 bara kadar artırmaktadır (1500 d/d’de).
Kompresör ve egzoz turboşarjı, çalışma şekli olarak birbirlerini mükemmel şekilde tamamlar.
Yaklaşık 3500 d/d’lik bir devir sayısına kadar kompresör karakteristik alanı kumandalı olarak çalıştırılır. Ürettiği şarj basıncı seri olarak bağlanmış egzoz turboşarjı ile güçlendirilir. 3500 d/d’den itibaren sadece turboşarj silindirdeki yükleme basıncının artırılmasını sağlar
Supercharger (kompresor)
Rölantiden yaklaşık 2400 d/d motor devir sayısına kadar kompresör, sürücüden gerekli güç talebi olduğunda, sürekli çalışır. 2400 ila 3500 d/d devir aralığında kompresör, ihtiyaca uygun olarak, örneğin sollamalarda manyetik kavrama vasıtasıyla devreye alınır
Supercharger (kompresor)Rölantiden yaklaşık 2400 d/d motor devir sayısına kadar kompresör, sürücüden gerekli güç talebi olduğunda, sürekli çalışır. 2400 ila 3500 d/d devir aralığında kompresör, ihtiyaca uygun olarak, örneğin sollamalarda manyetik kavrama vasıtasıyla devreye alınır

TSI Motorun Çalışma Animasyonu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder